Vecka 41: Ziggy

Tjenare alla brudar och boys! Jag är då Ziggy. I 9 veckor och 4 dagar har jag vandrat runt på denna planet som kallas jorden. Min mamma heter Maya och min farsa går under namnet Zixten. Jag föddes den fjärde augusti, två dagar efter min lill-matte fyller år, i Nynäshamn hos kennel Amazingselmas. Där tog min mamma och hennes mattar, Helena och Sofia, hand om mig. Sen hade jag ju också 13 syskon där som är riktigt goa och man kan leka med hur mycket som helst med. Och nu när jag har flyttat hit vill ju såklart Helena och Sofia veta vad som händer och vad jag hittar på för med bus! Så nu kör vi!
När jag kom hem hit så var det riktigt spännande. Jag hade kommit till en helt ny värld! Först och främst skulle trädgården genomsökas. Den blev helt klart godkänd! Sedan blev jag väldans trött så då gick jag och tog en liten tupplur. Därefter skulle ju alla dessa rum som finns i huset granskas. Vissa av rummen var lite läskiga så de struntade jag att gå in i. Men nu så vågar jag gå in i ALLA rummen. Köket och vardagsrummet är ställena där jag hänger mest. I köket har jag även en väldigt tjusig matplats, här serverar de riktigt god mat.
De mesta av dagarna latjar jag bra runt, äter, leker, sover och gosar. Jag är en riktig pussgurka så jag delar ut lite pussar till alla i familjen mest hela tiden. Ibland så passar jag på att nafsa lite, hehe. Just nu är jag lite bitig så ibland måste jag ju bita dem lite. Men då blir de inte så glada så då får jag något annat att tugga på. Jag brukar ofta tugga på mitt tuggben som jag fick med mig från Helena och Sofia, tack så mycket! Annars tuggar jag lite på mina leksaker. Favoritleksaken just nu är en mjukisboll som är riktigt rolig att brottas med!
De första nätterna sov min husse jämte mig nere i vardagsrummet. Det var riktigt mysigt, och jag pussade honom väldigt mycket! Nu så sover jag inne i husses och mattes sovrum i mina fina säng! Den är SÅ härlig och mysig. Där lägger jag mig och jag har fått något riktigt gott eller om jag (såklart) ska sova. När jag hänger nere i vardagsrummet måste jag först gå ner för en trappa. Första gångerna vågade jag inte gå ner för den, men nu vågar jag! Och matte och husse har lagt en tygremsa där så att jag inte trillar i trappan.
För någon dag sedan var jag ute och gick min första promenad med mitt fina röda koppel, det var väldigt spännande och jag gick lite kors och tvärs för att få lukta på allt. I lördags så skulle husse åka och köpa mat, så jag, matte och lill-matte åkte ut till skogen och gick. Och det var hur kul som helst! När vi gick där så kom det en som var ute och sprang, och det såg som roligt ut att springa så där så jag sprang det fortaste jag kunde bakom honom! Och min lill-matte sprang bakom mig med kopplet och skrattade hela tiden, och matte gjorde det också men jag fattar inte varför?! Jag har inte fått träffa andra hundar ännu, men husse och matte lovar att jag ska få träffa några snart, men jag måste bara bli vaccinerade först. Så jag längtar jätte mycket efter att få ha det gjort! Nu ska jag gå ner och gosa lite med de andra i flocken. Kramar från mig




Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Helena

Härligt Ziggy! Vad roligt det var att läsa om hur du har det. Du verkar må som fisken i vattnet. Inte nog med det, du är ju så himla söt och charmig också <3. Nog är du en riktig pussgurka alltid, det var du ju redan när du bodde här. Jag tassar in igen om ett tag och ser om du skrivit något mer.



Nospussar till dig från din kennelfamilj

2011-10-12 @ 08:40:56
URL: http://amazingselmas.se

Har du något på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0